- Enkel-DIN med støtte for rattkontroll
- 160 MHz 32-bit egenutviklet DSP
- 20-band grafisk EQ
- Tidskompensering
- Kompatibel med rattstyring
- 4x50W MOSFET
- Blåtann 5.0 & handsfree (med intern og ekstern mikrofon)
- 3 par lavnivåutganger (med oppmålt 4 volt)
- 24-bit DAC
- FM-radio med RDS
- Variabelt belysning av display og knapper
- Fjernkontroll medfølger
MERK FØLGENDE! Skal du koble til rattkontrollledningen fra Connects2 til MAX M140BTX. Bruk kabelen merket Pioneer/Sony, det er en 3,5 mm kabel.
Når en eller to forsterkere ikke er nok!
Det er en selvfølge at du ønsker å utvide lyden skikkelig med en, to eller kanskje tre forsterkere? Med hele tre par lavnivåutganger kan du koble til mange forsterkere. Det som imponerer mest er hva GAS kaller “True 4v” som betyr at denne bilstereo leverer oppmålt 4 volt på rca utgangene! Men for MAX serien så holder det ikke med dette da M140-BTX tar lydopplevelsen til neste nivå gjennom å forsikre lav motstand (>100 Ohm) for et veldig bra signal-til-støy forhold med mindre risiko for ytre forstyrrelser. Den lave impedansen gjør at du kan drive mange forsterkere uten å tappe spenning!
Bruk ikke delefilteret på forsterker, gjør heller dette med spilleren! Det er når vi prater om delingsmuligheter at M140-BTX virkelig kan sakene sine, takket være en egenutviklet og kraftfull 32-bit DSP som heter GAS DEXT7375. Dette gir deg urolig kontroll over lyden, direkte i spilleren. Du kan helt uten problemer kjøre et vanlig 2-vei system med høypassfilter for front og rear. Det er når du vil gjøre enda mer at stereoens DSP kommer til stor nytte.
Hva sier du til et unikt 3-veis modus med utvalgte deling frekvenser? Du kan velge hvor bratt du vil dele frekvensen med 6/12/18/24 db pr oktav! GAS har i tillegg instalert et filter som gjør det mulig i senke diskant nivå med hele 8 db fra 1.000 til 16.000 Hz. Det er helt genialt for deg som opplever at diskanten som sitter i hodehøyde er litt for påtrengende.
En equalizer som er vanskelig og slå!
Noen ganger vil du framheve ulike elementer i lyden, for eksempel kanskje du vil fremheve bassen litt mere i lydbildet. Innebygd i M140-BTX er en 20-bånds EQ. Unikt er også muligheten for at Q-verdien kan justeres i tre ulike nivåer (2, 3 og 4) avhengig av hvor mye du vil at equalizeren skal påvirke lyden. Vil du vite mer? Les GAS gjennomførbare manual lengst ned på siden! For de av dere som vil at lyden skal høres ekstremt bra ut, har GAS implementert en tidskompensasjon som gjør det mulig å finjustere tid og relativ fase til en hver høyttaler for og kunne optimalisere lyden og stereobildet til perfeksjon i bilen. Avstandene kan justeres i trinn på 1 cm på alle utganger.
Styr stereoanlegget med telefonen!
Etter utgivelsen av M140-BTX vil en ny app lanseres: GAS HRC X. Denne smarte og praktiske app kan man laste ned helt gratis fra din nærmeste app butikk. Med HRC X kan du enkelt ta kontroll over stereoanlegget. Du kan justere det meste - du kan til og med endre display- og lyset til knappene direkte i appen!
Hvordan kan du sette delingen?
Her er noen mulige scenarier for å gi deg en ide om hvordan delefiltrene kan brukes sammen med effekttrinn for å lage et ekstremt godt lydsystem:
- Et aktivt delt 2-veis sett system i frontdørene med høypass og/eller lavpass. Kast også en basskasse inn i bagasjerommet, som deretter settes med lavpassfilter.
- Sett System i frontdører, koaksialhøyttalere i bakdører som deles med høypassfilter. Samt basskasse med lavpassfilter.
- 3,5" koaksiale høyttalere på dashbordet deles med høypassfilter. Samtidig som 6,5" mellombass deles aktivt både høy/lav pass i dørene og to basselementer i bagasjerommet som deles med lavpassfilter.
- SPL-system med mellomtone og diskant i dørene eller i raggarplanke/SPL-brett med lavpass og høypass. Samt basiselement i bagasjen med lavpassfilter